Nuffnang Ads

Tuesday 14 August 2012

Cerita Hari Ini: H.I.P.O.K.R.I.T




A: Eee... geramnya!

B: Kenapa geram-geram ni? Muka tak comel tau nanti... (Tersengih.)

A: Saya tak suka orang hipokrit!

B: Kenapa pula awak cakap macam tu?

A: Yalah... orang hipkorit ini ibarat manusia bertopeng. Depan kita nampak baik alim sangat. Pijak semut pun tak matilah. Tapi apabila belakang kita, hah dialah hantu, dialah jembalang, dialah penyangak! (Buat penumbuk kat tapak tangan. Muka tak puas hati macam gangster nak mengamuk.)

B: Okey... yang itu saya setujulah. Memang tak dinafikan perangai orang hipokrit macam tu. (Angguk- angguk kepala sambil usap dagu yang tiada janggut sejemput pun tu.)

A: Awak nak tahu tak apa maksud HIPOKRIT tu?

B: Hah, apa dia? Bagitahulah saya... (Muka teruja. Mata membesar macam anak kucing dalam cerita Shrek.)

A: HIPOKRIT tu maksudnya macam ini...

          H > Hanya
          I  > Ikut
          P > Punya
          O > Otak
          K > Kepala
          R > Rereng
          I  > Inti
          T > Tersendiri

B: Err... "rereng" tu apa? (Muka blur.)

A: Hehe... (Garu kepala yang tak gatal.) "Rereng" tu ayat saya sendiri. Sebenarnya "rereng" itu kata asalnya daripada perkataan "mereng". Saya tak tahu nak buat huruf "R" tu perkataan apa... hihik. (Malu-malu  kucing.)

B: Esh, esh, esh... (Geleng kepala.)


-TAMAT-
Muehehehe... :P


No comments:

Post a Comment