Nuffnang Ads

Monday 23 April 2012

Sajak: Sedihnya Hati Ini, Sayang


Sedihnya hati ini, sayang
Pabila kau enggan tersenyum
Sedihnya hati ini, sayang
Pabila kau menjeling marah
Sedihnya hati ini, sayang
Pabila kau berpaling arah
Pergi kepada si dia
Tinggalkan aku sendirian


Mengapa? Kenapa?
Tidakkah aku cukup sempurna buatmu?
Ya, mungkin aku masokistik
Tak kisah apapun yang telah kau lakukan
Walaupun hati ini terluka dalam
Walaupun hati ini dirobek kejam


Biarlah aku sendirian
Melayan lara batin nurani
Mengimbas memori kita bersama
Memori yang penuh duka sengsara
Memori yang perit dan menyakitkan


Sedihnya hati ini, sayang
Sedihnya sukar diungkapkan
Tak terluah dengan kata-kata
Kata-kata nista pun tak terlakar
kerana aku bukan seorang pembohong
Pembohong yang kononnya hidup bahagia
Melimpahkan nista ceria dan gembira
Tidak, itu bukan aku!


Biarlah aku hidup dalam khayalan
Mengangankan perkara indah mengenaimu
Biarlah, biarlah...



No comments:

Post a Comment