Nuffnang Ads

Monday 30 July 2012

Sajak: Cinta Hatiku


Aku cinta akan dikau
Teramat cinta...
Hinggakan aku rasa tak mampu bernafas
Bagaikan udara hilang daripadaku
Bersembunyi di celah partikel alam
Membuatkan aku sesak, sempit
Hampir tak bernyawa.


Aku rindu akan dikau
Teramat rindu...
Berat rinduku seberat gunung halaman
Luas rinduku seluas lautan dalaman
Tinggi rinduku setinggi angkasa kayangan
Menjadikan aku insan bayangan
Tercari-cari, termimpi-mimpi
Mengharapkan dikau kembali.


Sayang...
Bilamana kita bertemu lagi
Akan kuungkap segala isi hati
Akan kuluah semua isi di dada
Mencari maghfirat daripadamu
Yang jauh terluka dihiris sembilu
Yang dikhianati oleh cinta berbisa ini.


Maafkanlah aku...
Maafkanlah insan kerdil ini
Maafkanlah aku si pujangga melati
Yang selalu merenung ke langit
Mencari bulan metafora dirimu
Selalu berharap dikau maafkan aku
Maafkan aku, maafkan aku...
Ratusan, ribuan, jutaan, infiniti...
Aku takkan penat, aku takkan putus asa
Berterusan meminta maaf daripadamu
Dikaulah cinta hatiku.





No comments:

Post a Comment